IJzertje

Ik ga niet klagen maar ik geef het je te doen: klussen en verhuizen in Corona-tijd. Zeker na half december, toen ook de Doe-het-zelf-winkels op slot gingen. Ga dan maar eens op zoek naar nieuwe ijzertjes om de achtergelaten (soort) luxaflex aan op te hangen. Welke moet ik hebben? Wat zijn de reviews? En hoort dit ijzertje dan wel bij dit soort luxaflex? Vragen waar je op een gemiddelde webshop toch niet 1-2-3 antwoord op krijgt.

 

 

(Beeld)bellen

Dus dan ga je bellen. En dan komt de uitdaging dat je iets moet uitleggen dat eigenlijk niet gaat via de telefoon. Beeldbellen dan maar? Nou, dat ging ook niet met de betreffende winkels.

 

 

Jump for joy

Ik laat me niet snel uit het veld slaan. Dus ging ik op zoek naar een bedrijf dat met me meedacht. En ja, dat vond ik! Sterker nog, zij boden aan om mijn zoektocht van me over te nemen. Ik stond te springen van blijdschap.

 

 

Service

Na een paar dagen blijkt dat ook zij me geen goede oplossing kunnen bieden. Wel vertellen ze me waar ik de ijzertjes wel kan krijgen.

Nog steeds ben ik als een kind zo blij dat ze me verder hebben geholpen. Als ik vraag wat ze van me krijgen, dan is het antwoord dat dit tot de service behoort.

 

 

Koude douche

Een paar dagen later bel ik met het bedrijf waar ik naar doorverwezen ben. Als de telefoon wordt beantwoord, druipt het chagrijn er al vanaf. Ik vertel dat ik ben doorverwezen en probeer zo goed mogelijk uit te leggen wat ik nodig heb. Ik ben nog niet klaar met mijn uiteenzettingen als ik word onderbroken met de woorden: “Nee mevrouwtje, met dat soort kleine zaken vermoeien wij ons niet meer.” Ik ben met stomheid geslagen en als de verbinding wordt verbroken blijf ik verbouwereerd achter.

 

 

Onder druk wordt alles vloeibaar

De dag dat de verhuizers de inhoud van mijn container komen lossen, vind ik een doos met daarop ‘Gordijnen’ geschreven. En laten die nou toch prima passen in de kamer waar anders de luxaflex had gehangen!

 

 

Gedragscodevraag

Vraag jij je wel eens af hoe medewerkers in jouw organisatie in contact met klanten reageren? Of duidelijk is wat er wel en niet wordt gezegd tegen klanten? Of tegen elkaar? Woorden doen ertoe. En zeker in relatie met klanten.

Wil je weten hoe een Gedragscode kan bijdragen aan een betere klantbeleving? Neem dan vrijblijvend contact met me op!